Yorgun

by

ismet_ozel.jpg

Ölüler beni serinliğe yakıştıramaz
çünkü hiç kimse çıkmak istemez bu mevsimden dışarı
çünkü bitkinliklerini günden saklar ekinler
ekinler çocukların en rahat uykuları

gece ayakları kokan bir adam gibi gelir
eşiklere oturmuş aya doğru çocuklar
o serin bereket gölgeleri çocuklar
yani çocuk o güzel tüccar
yorgunluklar alıp kargılar dağıtan
geceye karanlıktan önce gelen çocuklar

bu şaşkınlığı çünkü gece uyuyamaz
sanki ne kalmıştır çocuklara İsa’dan
ölüler beni ölüme yakıştıramaz
gibi hâlâ saçlarımda tozlu bir akşam.

İsmet Özel, Geceleyin Bir Koşu, 1965

İlgili Lİnkler:

İsmet Özel’in Web Sitesi

Seyr ü Sefer, “Benim Şiirlerim, Benim Şairlerim ve İsmet Özel’in Bendeki Tükenişi”

Etiketler: ,

6 Yanıt to “Yorgun”

  1. thelosthighway Says:

    Yorgun ile ilgili tuhaf bir şeyi fark ettim. Şiir’in 3. mısraı İsmet Özel’in sitesinde aşağıdaki şekilde:

    “çünkü bitkinliklerini günden güne saklar ekinler”

    Oysa ben yıllar yılı şu şekilde bilirdim:
    “çünkü bitkinliklerini günden saklar ekinler”

    Ya İsmet Özel şiiri sonradan değiştirdi, ki ihtimal vermiyorum.
    Ya Yorgun’un ilk yazılışında böyleydi, Erbain’de bir hata oldu da kendi sitesinde düzeltti, ki buna da ihtimal vermiyorum.
    Muhtemelen İsmet Özel’in sitesini hazırlayan arkadaşlar bir hata yaptı. İsmet Özel gibi ayrıntılara çok dikkat eden bir şair, bu hatayı nasıl görmedi ilginç…
    Asıl ilginç olan benim onca zamandan sonra bunu fark edişim…🙂

  2. thelosthighway Says:

    Ben bu WordPress’ten feci sıkıldım yaw. Sizde durum nedir bilmiyorum ama kendi bloguma girmek için bile bir sürü taklalar atmak zorunda kalmak canımı iyiden iyiye sıktı artık. Kadim meskenim “Yakın Coğrafya”ya döneceğim gibi ufak ufak.. Öyle görünüyor…

  3. kacakkova Says:

    thelost dön valla…..
    ne sikinti cekeceksin.bunun daha ne kadar sürecegi belli bile degil…

  4. banu Says:

    TLHW, .wordpress.com uzantıları yerine .wordprexy.com yazıldığında girişte problem olmuyor. Dns ayarını değiştirmek istemiyorsanız o yol da kullanılabilir.

  5. thelosthighway Says:

    Sağol Banu. İlginç bir yöntemmiş bu. Lakin kendi evine pencereden girmek gibi bir şey tüm bunlar. Hırsız diye enselenmesek iyi bu gidişle.🙂

    Ama aynı bilgisayarla evden girebiliyorum fakat işyerinden giremiyorum WordPress’e. Bu neyin nesidir anlamadım? Ne tuhaf işlerle uğraşıyoruz yahu?!

  6. ANANIN AMI Says:

    SEN BİR OROSPU ÇOCUĞUSUN TAM BİR OROSPU ÇOCUĞU. BİRİLERİ ÇIKIP KAFANIZA SIKTIMI NİYE YAPYILAR DİYORSUNUZ. İŞTE BU YÜZDEN . SEN TAM BİR VATAN HAİNİSİN BE PİÇ

Bir Cevap Yazın

